Ćwiczenia z grafiki bitmapowej

1. Z dowolnego obrazka, wytnij za pomocą inteligentnych nożyczek pewien obiekt (na przykład kwiat) i umieść na nowym obrazku (na przykład przygotowując tło na kartkę z życzeniami).

2. Wprowadź kolory do grafiki zapisanej w odcieniach szarości. Postaraj się o efekt jak najbliższy naturalnemu.

3. Wykonaj fotomontaż, usuwając graffiti ze zdjęcia bramy oraz usuwając znak drogowy.

4. Wykonaj fotomontaż, podmieniając głowę na dowolnym obrazie.

5. Wykonaj retusz twarzy, polegający na wprowadzaniu rozmycia, tuszowaniu niedoskonałości skóry poprzez pieczątkę lub/i łatkę, zmianie koloru ust i oczu.

6. Dokonaj obróbki fotografii obejmującej kadrowanie, skalowanie, zmianę perspektywy, obracanie, zmianę barwy i nasycenia kolorów.

7. Dokonaj reprodukcji starej fotografii polegającej na odnowieniu zdjęcia, odtworzeniu brakujących fragmentów obrazu oraz retuszu różnego rodzaju plam, przebarwień itp.

8. Przygotuj grafikę na potrzeby strony www. Wykonaj ozdobny tekst (tytuł strony), nagłówek oraz przyciski.

9. Utwórz animowane gify zgodne z poniższymi propozycjami:

- utwórz prostą animację z własnoręcznie narysowanego ludzika,

- wykonaj projekt obracającej się kuli,

- wykonaj reklamę pewnego produktu (np. gry komputerowej) z animowanym banerem tekstowym.

10. Stwórz za pomocą fraktali tło do tapety na pulpit lub innej grafiki.

11. Stwórz według własnego pomysłu dowolną tapetę wykorzystując postać ze wskazanej fotografii.